lördag 9 december 2017

Favorittillstånd!

Som fotograf, ursäkta, jag menar bildskapare, så finns det vissa tillstånd i naturen som uppskattas mer än andra. I alla fall av mig. Många håller med mig att just dimmiga dagar kan skapa speciella stämningsfulla bilder, andra däremot ska alltid fotografera i solljus, för då får man med allt på bild, och lämnar inget åt betraktaren att fundera över.
I dimbilder ser du inte allt som finns bortom det suddiga, utan du som betraktare av bilden ska få sätta igång fantasin och skapa en egen bild i bilden så att säga.







Dessa fyra bilder tog jag för snart 7 år sedan ute vid Falsterbo, då jag och Matts gick där med våra kameror. Svartvitt gör sig extra bra i dessa bilder.

Vi mötte ett par som gick med sin Golden Retreiwer (stavas det så?) där detta djur fick för sig att rulla runt i sand och tång.
Bild nedan!



/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...