fredag 3 november 2017

Gott om vatten!

Så här dagen innan man normalt sett sätter ljus på gravarna runt om i landet, så begav jag mig till Kävlinge och gjorde det också. Mina båda föräldrar är begravda där, liksom min farfar, farmor och farbror. Har en lite "specialrunda"jag tar var gång efter besöket på kyrkogården.
Först tar jag mig förbi min farfars hus som ligger på Bruksgatan, ja det var en gång min farfars och efter hans död tog pappa över det. När sedan pappa också gick ur tiden såldes det vidare.


Så här ser det ut idag.

Vidare ner mot ån som jag sett ska ha mycket flöde i sig just nu. Promenerade förbi kolonistugorna vid åkanten. 30 cm högre vattenstånd skulle svämmat över hela koloniområdet.








På vissa ställen var det extremt strömt, och skulle vara en direkt fara om man druttat i.
Sen tillbaka till stationen och väntan på tåget söderut.


Med det en önskan om en trevlig helg!

/ Lars

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det ör verkligen gott om vatten i våra vattendrag.
Trevliga bilder Lars

larsfotografier sa...

Visst är det, åk ut innan vattnet avtar . . .

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...