söndag 13 augusti 2017

Malmöfestivalen dag 2 år 2017

Många år har passerat sedan första Malmöfestivalen. Redan på mitten av 1980-talet sågs den första festivalen sitt ljus. Det var en succé från början, men jag måste säga att den falnat betänkligt. Inte samma fart som förr. Inga spontana musiker i olika hörn, ingen drakbåt i sikte, området har krymt betydligt. Förr kunde festivalen börja vid Triangeln och i andra änden av området där fyren till inre hamnen befinner sig. Mycket mer folk förr. Musikutbudet var större förr. För min del så är där inget speciellt att lyssna på detta år, men smaken är ju som baken, delad.
Nåväl, idag gick jag och grannen Eva en sväng via Linan vid Stadsbiblioteket, vidare till Lördagsplan där barnlandet är. Mot Gustav Adolfs torg där Ulf mötte upp. Gick en runda och pumpade med kameran.
I detta inlägg får du än en gång stifta bekantskap med mitt paraply i diverse färger. Det har ju varit med både i Borrby och Trelleborg tidigare.

Håll till godo mina vänner!



















Som du säkert fattar så var det Cosplaywalk idag.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...