tisdag 1 augusti 2017

I hamn är det kvadratiskt!?

Hm, märklig titel, eller hur? En dag insprerades jag av min vän Lars-Anders även kallad Lalle att fånga motiv i det kvadratiska formatet, d.v.s. att alla fyra sidorna är lika långa.
För att få till bra bilder krävs det ett annat tänk än vid "vanlig" fotografering. Ytan ska täckas av olika sträck och färger till något som ser harmoniskt ut för ögat. Inte enkelt att få det att stämma. Men här ett försök med bilder från inre hamnen i Malmö, och ut mot dockan/västra hamnen till.










De två sista bilderna är från det nedlagda Kockums varv.
Om det är någon bild jag vill framhäva som bra bild (enligt mitt sätt att se det) är det bilden på Hövdingen och Bore. Ok, även den med fyren i centrum.

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...