onsdag 18 april 2012

Elineberg - en del av Helsingborg del 2

I lördags så var jag en runda till Helsingborg och besökte Lalle. Försökte få ordning på hans blogg som strulat en längre tid. 
Något som jag tror de allra flesta gör är att missa sitt närområde och fotodokumentering av det. Vi tog en sväng på hans område Elineberg med våra skjutjärn i högsta hugg.
För dig som inte vet var detta område finns så är det i södra delen av stan. Inte alls långt från Ramlösa Brunnspark. Den parken får ha sina egna inlägg vid senare tillfälle.



På håll från Ramlösa station ser man dessa fem höghus på Elineberg, där ska vara fem stycken ...


Även här förtydligar ungdomarna vad som bör gälla ...


Det finns både bostadsrätter och hyresrätter på området. Dessa vita längor är en bostadsrättsförening som ligger i söder på området.


En vy från Brf-föreningen


För några år sedan byggdes ett äldreboende i sydvästra delen av Elineberg


Fjärilen hade vaknat till av vårvärmen, men ville posera för mig en kort sekund.


Vid Elinebergs centrum, ett populärt bostadsområde.


På "baksidan" som vetter ut mot motorvägen och järnvägen har de gjort en lång mur. Kanske inte så snygg, men förmodligen ändamålsenlig.


Lalle pekar upp i himlen med sin Pentax


En lite "moped" utan motor. Kanske 20 tummare för barn ;-).
Jag hoppas du fått lite hum om området genom bilderna ...

/ Lars



Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...