söndag 12 februari 2012

FotoTRISS - Tema "Så här ser det ut där jag är" del 2

Eftersom dagen igår är en stor kontrast till denna dag så lägger jag ut ytterligare en triss med dagsfärska bilder. Kanske det inte är tillåtet ;-) men jag chansar ...
... gårdagsbilderna var ju hämtade i centrala delen av Malmö, och dessa i Husie stadsdel





Denna triss är tagen alldeles intill där jag bor i östra delen av Malmö. Lv4:as regemente ligger precis ovanför dammen där skridskoåkarna håller till. Området heter Husie mosse.
Se fler triss på FÖLJANDE SIDA!

28 kommentarer:

Marit Johansson sa...

Riktigt vackra vinterbilder, gillar skarpt!

Eva Trillian sa...

Vackra bilder! Mittenbilden skulle göra sig på min vägg :-)

Axart sa...

Fina bilder, mittenbilden blir favoriten:)

Ha en fin kväll/AX

larsfotografier sa...

Som ni förstår så kunde jag inte låta bli att lägga in lite "jämförelsebilder" från igår och idag. En liten skillnad, men den är där ;-)

Lotta sa...

Superfin triss, mittenbilden blir en klar favorit!
/Lotta

Hans-Ove sa...

Härligt att vi fick lite vinter till slut. Bra fångat!

Veronica sa...

Ja se det snöar......¨Härligt trissat!! Faller för bild 2 vacker!!! 3.an är verkligen energifylld!

madelein - mamma till sex sa...

O vad det snöar! Läckra bilder!

Anonym sa...

Härligt med nysnö :)

Ingalill sa...

Härliga bilder, gillar den sista skrpt :)

lalleman sa...

Den sista bilden är en favorit, alltså med barn och pulkor. Ja tänk vad lite snö
kan göra för bilder!

Sivinden sa...

Flott triss denne også, - fine snøfotografier:)

Johanna sa...

Häftiga bilder, härligt ljus i mittenbilden och sista bilden är bara jättesnygg!

NatureFootstep sa...

har det snöat hos dig? Här hade vi sol hela dagen. Jag kollade på länken du gav. Han har fina bilder på orkideer. :)

Charlotta sa...

Åh, jag trodde det var solsken i hela landet idag, tills jag kom hit. Jättefin triss med toppenfina bilder på snöfallet. Mittenbilden favorit.

Anonym sa...

Vykortsvackert! :)
/photoartbyanna

Beppan sa...

Vinter - till oh med i Malmö! Fantastiskt....:-)

Barbro sa...

Härliga bilder och mittenbilden är ju fantastisk.
Roligt att se att ni också får en bit av vintervädret.
Ha det bra.

Kerstin sa...

Härliga triss*2 bilder du har. Kul att se hur vädret förändrades på de två dagarna.

Lasse sa...

Vilken vinter ni har där nere i söder ! Härliga julkort !

larsfotografier sa...

Tack alla för fina kommentarer!
Många är ni som gillar bild 2 allra mest, men själv sätter jag bild 3 som favorit mycket beroende på att personerna är bra placerade i förhållande till varandra, samt att det blir ett hyfsat bra djup i bilden.
/ Lars

Monica S Engell sa...

Ja, været skifter fra dag til dag her i hvertfall. Denne trissen var også like flott, det midterste så vakkert, og det siste synes jeg var veldig spennende i komposisjon og farger med flott dybde!
Ha en fin uke:)

Joormen sa...

Verkligt superfina bilder. Vet banne mig inte vilken jag gillar mest ....PLUS TILL ALLA TRE!

Me and my dark secrets sa...

Härligt med snön som faller mot marken.

Åke Blomqvist sa...

Bild nr 2 skulle göra sig bra som en foto fond tapet :)

larsfotografier sa...

Tack ska ni ha för era inlägg/kommentarer till trissen. Värmer!

larsfotografier sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annie sa...

Åh, vilka fina snöande bilder!! Bild nr 2 var helt fantastisk. Tänk att ha den som en tavla på väggen...

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...