fredag 10 februari 2012

En isig dag ...

... var det misann igår den 9 februari 2012. En hel hög med viggar låg och flöt vid iskanten nära djuphavsbadet. Vinden gjorde dagen lite kallare än den egentligen var. Lite snö låg i luften och solen lyste mellan molnen.
Min förhoppning var att få se en hel hög med svanar som samlats, men det grusades ganska så snart. Såg enbart några stycken som låg och guppade utmed stranden. 
Som du såg i förra inlägget såg jag staren som var mitt andra vårtecken för detta år. Det första var några stackars snödroppar i en övergiven trädgård på Ekgatan 46 i Malmö.
I vilket fall som helst så var dagen skön på alla sätt och vis. Den första rundan avslutade jag på Martins konditori & Café nära Möllan.












Än så länge är där öppet vatten en bra bit ut i sundet.
Andra lilla rundan jag tog blev runt Husie mosse i Malmös utkant, ganska nära mitt hem. I stället för att runda sjön/dammen så gick jag rätt över den. Endast två flickor åkte skridskor denna eftermiddag. 
Solen var nu på väg att gå ner för dagen vilket oftast ger ett bättre ljus än att fotografera mitt på dagen. 
Så, här några bilder från andra delen av dagen ...









Som jag skrev, en vacker men lite kylig dag i blåsten.

/ Lars




4 kommentarer:

DeSoto sa...

Japp - vackert var ordet!

Önskar dig en Trevlig helg.

Camilla Alvén sa...

Många snygga bilder!!!

Ha en trevlig helg

Matts sa...

Många trevliga bilder Lasse...
Har planerna på att köra till Ribban när jag är ledig nästa vecka för att kika in isformationerna. så jag hoppas att kylan håller i sig ;-)... eller inte.!.!.!

Ha en trevlig helg....

larsfotografier sa...

Tackar! Önskar även er en skön helg.
Kan meddela att jag var i Stockamöllan idag och tog bilder på lite av varje. Tyvärr så satt focus mer på träden än vildsvinet vi såg. Det blev överraskat av oss och var så nära som c:a 50 meter, men som sagt för mycket buskar och träd emellan. Första gången jag sett ett vilt vildsvin :-))))

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...