söndag 30 oktober 2011

Hästar i svartvitt ...

För några år sedan var jag iväg bland annat till Kävlingeån och körde utmed den. Några ställen som besöktes var Krutmöllan och Lilla Harrie. 
I det sistnämnda samhället finns ett ställe med benämningen Lilla Harrie 5:3 där min farfars far flyttade till på 30-talet. En av hans döttrar Ester tjänstgjorde på gården långt senare hos en man där som hette Malte Jakobsson.


Då jag var i närheten besökte jag gården på håll och samspråkade lite med en kvinna i trädgården. Hon kände mycket väl till Malte då de köpt stället av honom för säkerligen 30 år sedan.


I en hage sprang några hästar som jag tog några bilder på, och här kommer de i svartvitt ...








De två sista bilderna var tagna strax intill på en ödetomt. Hur det ser ut där idag vet jag inte, men ödehus inspirerar mitt fotograferande lite grand ...

/ Lars 




Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...